Tendinte in marketing pentru anul 2017

 

 

 

 

Multi dintre noi suntem interesati de raspunsul la intrebarea: care sunt tendintele in marketingul companiilor pentru anul 2017?

Pentru inceput am accesat Google in limba romana, dar in lipsa de rezultate relevante am reluat cautarea folosind termenii: „marketing trends 2017”. Am analizat rezultatele de pe prima pagina.

serp-mkt-2017

Putem observa cu usurinta ca, desi interogarea noastra se referea la marketing (termen generic) am obtinut urmatoarele rezultate:

  • Content marketing – 4 rezultate
  • Social media marketing – 2 rezultate
  • Digital marketing – 1 rezultate
  • Online marketing – 1 rezultat
  • Marketing – 1 rezultat
  • Conferinta marketing – 1 rezultat

8 din 10 rezultate se refera la ceea ce industria numeste inbound marketing (alternativa la marketingul clasic ce foloseste promovarea pe: radio, televiziune, ziare si reviste, afisaj stradal, apeluri telefonice, flyere, brosuri, etc).

Chiar si articolul care se refera la marketing in general desemneaza ca tendinte (9 din 10) : campanii digitale, Internet of Things, chatbots si inteligenta artificiala, analize de date s.a.m.d.

Nu ar fi potrivit sa tragem o concluzie doar din rezultatele unei simple cautari pe Google, dar prezentul ne indica cert faptul ca marketingul anului 2017 va fi: digital, online, mobile, de continut, social media, toate acestea avand un numitor comun: cresterea focusului pe experientele pe care brandurile le ofera clientilor actuali sau potentiali.

Am continuat demersul pentru cele 4 categorii (le numesc categorii pentru ca asa au reiesit din rezultatele primei cautari) de marketing enuntate: content, digital, online, social media. Am dorit sa aflu care sunt tendintele pentru anul 2017 pentru fiecare dintre ele. Analizand continutul primelor zece articole primite in pagina de rezultare am identificat opinii comune:

Content marketing:marketing-de-continut

  • video si vizual
  • mobile
  • email marketing
  • Snapchat, Facebook
  • mesaje foarte specifice
  • strategie de continut

Digital marketingdigital-mkt

  • telefonele inteligente
  • aplicatiile tip messenger
  • inteligenta artificiala
  • big data
  • live video stream

Social media marketing

  • live streaming videosocial-media-marketing
  • chatbots
  • expiring social content
  • personalizare si automatizare
  • mobile

Pentru online marketing, marea majoritate a rezultatelor erau comune cu rezultatele de la celelalte categorii; de altfel indiferent de termenii de cautare, in pagina de rezultate apar mereu titluri ce contin cuvintele cheie ale celorlalte categorii, lucru firesc de altfel pentru ca este aproape imposibil sa tragi o linie de demarcatie intre ele.

Pentru a incheia intr-o nota de WOW (cel putin asta a fost reactia mea) am preluat mai jos un inventar al aplicatiilor pe care le folosim (poate) in prezent sau le vom folosi anul viitor; se numeste Marketing Technology Landscape:

Dacă ți-a plăcut acest articol abonează-te pentru a primi periodic informații și sfaturi despre modul în care marketingul digital îți poate dezvolta afacerea.

marketing_technology_landscape_2016

TOP