De ce afacerile trebuie sa fie (si) digitale?

In urma analizelor, pe care le-am facut pentru un client din industria turismului, am adunat cateva statistici interesante legate de modul in care aceasta industrie a intrat cu rapiditate in lumea digitala.

Informatiile de mai jos reprezinta tot atatea motive pentru care orice afacere trebuie sa ia serios in considerare prezenta in mediul online.

Primul set de date reprezinta cifre preluate dintr-un studiu realizat de Tripadvisor in anul 2015, printre clientii proprii, si care a luat in considerare pe toti cei care au folosit un smartphone pentru a planifica sau rezerva o excursie sau diverse activitati legate de aceasta.

smartphones

  • 12% si-au rezervat cazarea de pe smartphone;

  • 45% au folosit telefonul mobil pentru a rezerva activitati in timpul excursiei;

  • 72% au folosit smartphone-ul pentru a cauta restaurante in timpul vacantei;

  • 34% isi doresc sa faca check-in online la cazare;

  • 8% si-au rezervat cazarea printr-o aplicatie mobila;

  • 29% cred ca au obtinut un pret mai bun prin intermediul unei aplicatii mobile;

  • 20% considera ca e mult mai usor si rapid sa faci rezervari prin intermediul unei aplicatii de mobil.

Un alt set de informatii provine dintr-un studiu realizat de Accenture (Accenture Global Pulse Research), studiu dedicat digitalizarii industriei de turism.

digital-hospitality

  • 66% din turisti evalueaza mai multi furnizori inainte de a face o rezervare;

  • 50% din turisti considera important sa gaseasca o oferta de hotel mai buna;

  • 49% din cei ce calatoresc nu rezerva o camera de hotel care nu are review-uri;

  • 93% din turisti afirma ca recomandarile online le influenteeaza decizia de cumparare;

Urmatorul set de date provine dintr-un studiu realizat de Google in anul 2014 – Think with Google 2014, care releva urmatoarele informatii despre utilizarea telefoanelor mobile in vacante.

turisti

  • 86% din utilizatori il folosesc pentru a se orienta (harti);

  • 72% cauta restaurante;

  • 67% cauta sa vada ce pot face in zona;

  • 64% citesc recomandari si recenzii;

  • 50% cauta hoteluri, iar 46% fac rezervari la restaurante.

Din acelasi studiu aflam si care sunt sursele online pentru cei ce cauta informatii despre petrecerea vacantelor sau pentru programarea calatoriilor de afaceri, precum si cine are influenta asupra deciziilor lor.

Surse online:

surse-online

  • 60% motoare de cautare;

  • 48% website-uri sau aplicatii mobile ale hotelurilor;

  • 40% agentii de turism online;

  • 39%  website-uri sau aplicatii mobile ale liniilor aeriene;

  • 36 % website-uri cu recenzii si recomandari in turism.

Surse offline

  • 56% familii, prieteni, colegi

  • 39% TV

  • 30% ziare si reviste

  • 20% brosuri

  • 10% radio

  • 10% agentii de turism

Toate aceste cifre ne indica, dincolo de aspectele specifice industriei, ca orice afacere trebuie sa aiba o prezenta solida in mediul online.

Dacă ți-a plăcut acest articol abonează-te pentru a primi periodic informații și sfaturi despre modul în care marketingul digital îți poate aduce mai mulți clienți cu costuri mici.

TOP