Câștigă online încrederea clienților folosind 7 tactici

 

Credibilitatea este foarte importantă pentru prezența online sau offline a unei afaceri. Concurența pentru atenția și banii clienților este din ce în ce mai mare și prin urmare aceștia au de ales între ceea ce pretind competitorii și ceea ce declari tu.

Clienții vor alege întotdeauna brandul sau afacerea în care au încredere.

Ce tactici poți să adopți pentru a avea credibilitate online?

 

 

  1. gb-client-got-awardsPremii
  • afișarea pe website a premiilor obținute în timp de businessul tău  conduce la creșterea credibilității, mai ales dacă acestea sunt decernate de organizații sau autorități recunoscute;
  • afacerile mici sau aflate la început pot avea dificultăți în a implementa această tactică pentru că nu este simplu de obținut astfel de premii; un substitut ar putea fi diplome de participare la manifestări științifice, conferințe sau de implicare în activități sociale.
  • este posibil ca mediul de afaceri românesc să nu aprecieze întotdeauna aceste recunoașteri ale valorii unui brand, dar companiile din alte țări au o abordare diferită; un partener îmi povestea că a fost întrebat de un client dacă a avut probleme în anul 2007 pentru că era singurul an din activitatea firmei în care aceasta nu obținuse nici un premiu.
  1. Certificăricertificari
  • obținerea și etalarea de certificări pentru afacere sau pentru angajați pe website-ul companiei reprezintă o bună cale de creștere a încrederii în aceasta;
  • în mod cert te ajută la obținerea unor contracte (de exemplu fără certificări ISO nu poți participa la majoritatea licitațiilor organizate de instituțiile publice);
  • obținerea de certificări nu este neapărat dificilă, cât mai ales costisitoare, prețurile variind funcție de tipul de certificare și organismul emitent, da și de industria sau piața în care activezi.
  1. Blog
  • creează un blog pentru afacerea ta și postează regulat articole de interes pentru clienții tăi;
  • un blog interesant va conduce, în timp, la o creștere a traficului pe website-ul tău;
  • o creștere a traficul va genera o majorare a numărului de persoane interesate de serviciile și produsele pe care le oferi.
  1. Socializeazăsocializare-online
  • cu alte cuvinte Comunică – folosește înțelept rețelele sociale, ascultă ceea ce au de spus clienții tăi, comunică cu ei într-o manieră transparentă și autentică;
  • răspunde rapid la întrebări și comentarii (chiar și la cele negative) – Facebook afișează de exemplu rata de răspuns la mesaje și timpul mediu de răspuns (un posibil client va renunța probabil să interacționeze cu afacerea ta dacă va vedea o rată de răspuns de 52% și un timp mediu de răspuns de 4 zile);
  • atenție și la profilul personal sau la cele ale angajaților de pe rețelele sociale – companiile înseamnă de fapt oameni și mulți din potențialii clienți studiază și aceste informații.
  1. Ghiduri și studii de cazghid
  • clienții sau potențialii clienți sunt încântați să primească soluții (mai ales dacă sunt gratuite);
  • poți demonstra că afacerea ta, prin oamenii săi, are expertiza, cunoștințele și experiența necesare rezolvării problemelor pe care clientul le are;
  • generează creșteri de trafic și de vizibilitate în paginile de rezultate generate de motoarele de căutare.
  1. Recomandări și review-urireviews
  • obține recomandări scrise de la clienți; scanează-le și afișează-le pe site;
  • asigură-te că poți obține review-uri online ale produselor și serviciilor tale din partea clienților (amintește-ți de câte ori ai ales să achiziționezi un produs cu 5 steluțe la review în detrimentul unuia cu 3, deși inițial erai înclinat să îl cumperi pe cel de-al doilea)
  • review-urile și recomandările denotă transparență, factor cheie pentru creșterea credibilității online
  1. websiteWebsite-ul
  • este cel mai important element în construcția credibilității afacerii tale în mediul online.
  • pentru mulți din cei care interacționează cu afacerea ta, prima impresie despre aceasta este generată de website-ul pe care îl ai și, amintește-ți, prima impresie contează și este de durată.
  • în cazul website-ului, când discutăm despre credibilitate, nu este neapărat vorba despre design sau adaptabilitate la dispozitive mobile (deși și acestea sunt importante), ci despre mesajul pe care acesta îl trimite despre tine și afacerea ta.

 

Abonează-te la newsletterul nostru pentru a afla cum poți pune în practică tacticile de mai sus.

 

TOP